Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Міжшкільні (зональні) навчально-методичні обміни досвідом роботи з першокласниками

22 жовт. 2013
22 жовтня 2013 року проведено міжшкільні (зональні) навчально-методичні обміни досвідом роботи з першокласниками у трьох навчальних закладах Звенигородського району.

22 жовтня 2013 року проведено міжшкільні (зональні) навчально-методичні обміни досвідом роботи з першокласниками у трьох навчальних закладах Звенигородського району. Федорчук Ольга Василівна, директор Ризинської ЗОШ, зустріла вчителів 1 класів з Чижівської ЗОШ, Водяницького,  Кобиляцького, Рижанівського НВК. Привітав гостей Сергій Олексійович Коваленко, директор Козацької ЗОШ, з   Княжицького та Богачівського НВК. Класоводів з Чичиркозівського НВК та Юрківської ЗОШ вітала Валентина Володимирівна Науменко, в.о. директора Стецівського НВК.
Під час зустрічі присутні ознайомилися з навчальними закладами, класними кімнатами для шестирічок, дізналися про  організацію навчально – виховного процесу з молодшими школярами відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти, реалізацію нормативно-правових документів, навчальних програм, підручників для 1 класу та обмінялися досвідом роботи.
Гончар Лариса Миколаївна, учитель 1 класу Ризинської ЗОШ, поділилася досвідом роботи по проблемі «Розвиток творчого потенціалу молодших школярів», провела урок з навчання грамоти у 1 класі на тему «Закріплення звука О. Вивчення букви О. Формування аудіативних умінь за віршем В.Крищенка. Звуко - буквені зіставлення. Диференційований  підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри (анаграми)» та «веселу перерву» з першокласниками.   

 

 

 

  Присутні у Стецівському НВК І-ІІІ ступенів відвідали літературний та краєзнавчий музеї, дізналися про досвід роботи Бевз Людмили Іванівни, учителя 1 класу, яка реалізує проблему «Розвиток високоморальної особистості молодших школярів». Відвідали та обговорили урок з природознавства у 1 класі на тему «Бережливе ставлення до природи» та отримали задоволення під час перегляду казки «Лісова пригода».

       У Козацькій ЗОШ І-ІІІ ступенів презентувала навчальний заклад  заступник  директора з виховної роботи Зозуля В. О., ознайомила вчителів з роботою методичного об’єднання вчителів початкових класів Король Т. М., заступник директора з навчально-виховної роботи та Коваленко Л. В., керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів. Ямкова Ольга Василівна, учитель 1 класу, продемонструвала гостям фотовиставку, вироби художньої творчості учнів та провела урок з математики у 1 класі на тему «Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. Написання цифр».

Релаксаційною годиною для всіх учасників у навчальних було проведення круглого столу «Як зробити навчально-виховний процес у першому класі більш цікавим і радісним». Педагоги обмінялися  досвідом роботи, обговорили проблеми та виробили рекомендації щодо покращення роботи з шестирічками.
1. Організувати навчально – виховний процес у 1 класах відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти.
2. Роботу з шестирічками побудувати на особистісно зорієнтованому і компетентнісному підході, забезпечуючи наступність змісту дошкільної та початкової загальної освіти.
3. Приділяти особливу увагу використанню здоров’язбережувальних технологій, систематично проводити фізкультхвилинки, веселі перерви, ранкові зустрічі.
4.  Навчально – виховний процес спрямувати на розвиток активності, самостійності, творчих можливостей кожного школяра, на формування духовного розвитку особистості, на успішну адаптацію дитини в соціумі.
5. Забезпечити особистісний розвиток дитини згідно з її індивідуальними здібностями, інтересами, потребами.
6. Використовуючи інноваційні технології в навчально – виховному процесі, вчити учнів 1 класу співпрацювати в парах та  групах, вільно висловлювати свої власні ідеї та думки.
7. З 1 класу виховувати такі якості в школярів, щоб вони були здатні приймати нестандартні рішення, вміти творчо мислити, володіти гнучкістю розуму.
8. Використовувати елементи народної педагогіки на уроках, як засіб духовного розвитку молодших школярів, творчі ігри, завдання з логічним навантаженням та формувати загальнолюдські цінності у ставленні до природи, людей, сім’ї.
9. Сприяти у вдосконаленні навчально-методичної бази для покращення проведення уроків.
10. Пропонувати всім вчителям 1 класу зберегти в першокласників бажання вчитися, відмічаючи на кожному уроці найменший успіх дитини, розвивати її здібності, творчий потенціал та створювати атмосферу гарного настрою.
Зустрічі пройшли цікаво. У дружньому спілкуванні вчителі 1 класів обмінялися власним досвідом роботи та більше дізналися про досягнення навчальних закладів, теоретично збагатили свої знання та  отримали практичні навички до проведення уроків з навчання грамоти, математики, природознавства, «веселих перерв», інсценізації казок, систематичних виставок.
Обмін досвідом роботи, обговорені проблеми, вироблені рекомендації щодо покращення роботи з шестирічками на міжшкільних зустрічах будуть обговорені на засідання районного методичного об’єднання вчителів 1 класів Звенигородського району.
Колеги висловили слова вдячності за сприяння у проведенні зустрічі.

                                                                                  Красуцька Л.Л., методист з початкової освіти.