Приватний інноваційний вищий навчальний заклад IV рівня акредитації в місті Дніпро, Україна. Якісна освіта, що відповідає міжнародним стандартам.
 

Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Районний семінар учителів індивідуального навчання

22 жовт. 2013
22 жовтня 2013 року відбувся районний семінар учителів індивідуального навчання з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

22 жовтня 2013 року відбувся районний семінар учителів індивідуального навчання з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. В роботі семінару взяли участь представники загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчаються діти за індивідуальною формою, члени районної психолого-медико-педагогічної консультації.

Про актуальність проблеми інклюзивної освіти, про створення спеціальних умов для особистісного розвитку творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими освітніми потребами доповіла завідувач районною психолого-медико-педагогічною консультацією Н.В. Власюк.

Про надання якісних освітніх послуг дітям з особливими потребами виступила учитель-логопед логопедичного пункту при Звенигородській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1, член районної психолого-медико-педагогічної консультації Заєць Світлана Григорівна.

Про переваги та недоліки інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах ознайомили присутніх учитель української мови та літератури Юрківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Цегельна І.П. та соціальний педагог Звенигородської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №5 Шевейко Т.О.

 

Про роботу з батьками дітей з інвалідністю та обмеженими можливостями щодо переходу з індивідуальної форми навчання на інклюзивну висвітлила завідувач районною  психолого-медико-педагогічною консультацією Н.В. Власюк.

Про досвід роботи з дітьми, які в 2013-2014 н.р. здобувають освіту за індивідуальною формою, обмінялися учителі індивідуального навчання загальноосвітніх навчальних закладів району.

При підведенні підсумків всі учасники семінару були переконані, що діти з проблемами в розвитку ще в дошкільному віці починають розуміти свою несхожість з однолітками без порушень в розвитку. Тому в навчальному закладі необхідно створювати відповідні умови для формування у дітей з особливими освітніми потребами самостійності, впевненості, мобільності, адже всі діти є цінними і активними членами суспільства.  Під час добору педагогічних працівників для роботи з дітьми з інклюзивним та індивідуальним навчанням потрібно зважати на їхні особисті якості. Їм мають бути притаманні: людяність, терплячість, уміння співчувати, врівноваженість, наполегливість, витримка, старанність, готовність до постійної цілеспрямованої роботи, безконфліктність, тому що діти безпосередньо сприймають та навчаються тому, що зустрічають у своєму житті. Підтвердженням цього факту є спостереження Росса Кемпбелла:

Якщо дитина оточена критикою,

то вона вчиться звинувачувати,

Якщо дитина бачить ворожість -

вона вчиться битися.

Якщо над дитиною насміхаються -

вона вчиться бути боязкою.

Якщо дитину постійно соромлять -

вона вчиться почувати себе винуватою.

Якщо дитина оточена терпимістю -

вона вчиться бути терпимою.

Якщо дитину заохочують -

вона вчиться цінувати інших.

Якщо дитина почуває себе у безпеці -

вона вчиться вірити.

Якщо дитину схвалюють -

вона вчиться подобатися сама собі.

Якщо дитину приймають і поводяться

з нею доброзичливо - вона вчиться

знаходити любов у цьому світі.

 

Було прийнято відповідні рекомендації, дано домашнє завдання.