Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Районний семінар учителів індивідуального навчання

22 жовт. 2013
22 жовтня 2013 року відбувся районний семінар учителів індивідуального навчання з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

22 жовтня 2013 року відбувся районний семінар учителів індивідуального навчання з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. В роботі семінару взяли участь представники загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчаються діти за індивідуальною формою, члени районної психолого-медико-педагогічної консультації.

Про актуальність проблеми інклюзивної освіти, про створення спеціальних умов для особистісного розвитку творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими освітніми потребами доповіла завідувач районною психолого-медико-педагогічною консультацією Н.В. Власюк.

Про надання якісних освітніх послуг дітям з особливими потребами виступила учитель-логопед логопедичного пункту при Звенигородській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1, член районної психолого-медико-педагогічної консультації Заєць Світлана Григорівна.

Про переваги та недоліки інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах ознайомили присутніх учитель української мови та літератури Юрківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Цегельна І.П. та соціальний педагог Звенигородської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №5 Шевейко Т.О.

 

Про роботу з батьками дітей з інвалідністю та обмеженими можливостями щодо переходу з індивідуальної форми навчання на інклюзивну висвітлила завідувач районною  психолого-медико-педагогічною консультацією Н.В. Власюк.

Про досвід роботи з дітьми, які в 2013-2014 н.р. здобувають освіту за індивідуальною формою, обмінялися учителі індивідуального навчання загальноосвітніх навчальних закладів району.

При підведенні підсумків всі учасники семінару були переконані, що діти з проблемами в розвитку ще в дошкільному віці починають розуміти свою несхожість з однолітками без порушень в розвитку. Тому в навчальному закладі необхідно створювати відповідні умови для формування у дітей з особливими освітніми потребами самостійності, впевненості, мобільності, адже всі діти є цінними і активними членами суспільства.  Під час добору педагогічних працівників для роботи з дітьми з інклюзивним та індивідуальним навчанням потрібно зважати на їхні особисті якості. Їм мають бути притаманні: людяність, терплячість, уміння співчувати, врівноваженість, наполегливість, витримка, старанність, готовність до постійної цілеспрямованої роботи, безконфліктність, тому що діти безпосередньо сприймають та навчаються тому, що зустрічають у своєму житті. Підтвердженням цього факту є спостереження Росса Кемпбелла:

Якщо дитина оточена критикою,

то вона вчиться звинувачувати,

Якщо дитина бачить ворожість -

вона вчиться битися.

Якщо над дитиною насміхаються -

вона вчиться бути боязкою.

Якщо дитину постійно соромлять -

вона вчиться почувати себе винуватою.

Якщо дитина оточена терпимістю -

вона вчиться бути терпимою.

Якщо дитину заохочують -

вона вчиться цінувати інших.

Якщо дитина почуває себе у безпеці -

вона вчиться вірити.

Якщо дитину схвалюють -

вона вчиться подобатися сама собі.

Якщо дитину приймають і поводяться

з нею доброзичливо - вона вчиться

знаходити любов у цьому світі.

 

Було прийнято відповідні рекомендації, дано домашнє завдання.