Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Теоретичний семінар учителів музичного мистецтва

2 лист. 2015
2 листопада 2015 року у Звенигородській ЗОШ – інтернаті І - ІІ ступенів – спортивний ліцей проведено теоретичний семінар учителів музичного мистецтва Звенигородського району у формі методичного аукціону на тему «Використання сучасних форм мистецької діяльності, методів навчання на уроках музичного мистецтва»

Особливістю роботи вчителя на уроках музичного мистецтва, щоб досягти мети музичної освіти, є формування основ музичної культури  учнів, їх естетичного досвіду, вокально-хорових навичок, емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та використання основних видів діяльності учнів на уроках мистецьких дисциплін. З метою пошуку ефективних форм, творчого підходу до вирішення проблем навчально-виховного процесу під час проведення уроків музичного мистецтва 2 листопада 2015 року у Звенигородській ЗОШ – інтернаті І - ІІ ступенів – спортивний ліцей проведено теоретичний семінар учителів музичного мистецтва Звенигородського району у формі методичного аукціону на тему «Використання сучасних форм мистецької діяльності,  методів навчання на уроках музичного мистецтва». Учителі опрацювали «Особливості проведення уроків музичного мистецтва в 4 та 7 класах за новою програмою» з Корнійчук Л.І., керівником районного методичного об’єднання  вчителів музичного мистецтва. Про  планування уроків музичного мистецтва за методом художньо-педагогічної драматургії розповіла Красуцька Л.Л., методист РМК за матеріалами журналу «Учитель початкової школи» №5, с.10, 2015р.

Проведено з учителями музичного мистецтва методичний аукціон «Використання сучасних форм і методів навчання на уроках музичного мистецтва».

На методичному аукціоні «продавалися» і «куплялися» творчі ідеї педагогів, вправи та ігри з досвіду роботи, методична розробка заняття, інновації з певної проблеми. 14 учителів обґрунтовано і професійно довели доцільність впровадження запропонованих ідей у навчально-виховний процес з передбачуваною результативністю: Пластун Л.В.,  Галан О.М., Сенченко О.М., Бевз Л.І., Затока Л.В., Загорулько Д. В., Мазуріна Н.В., Шелудякова Л.В., Яровий Ю.Ю., Даниленко В.Ф., Корнійчук Л.І., Лисенко В.І., Куценко Н.В., Постоленко Т.В. із 21 навчального закладу.

 Спонукати учнів до створення музичного супроводу до виконуваних вокальних творів потрібно за допомогою комп’ютерних програм, музичних інструментів, використовуючи Інтернет-ресурси, комп’ютерні програми з музичного мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності.

Підсумки роботи підведено під час гри «Мікрофон».

    З  молодими спеціалістами «Які труднощі я відчуваю?» проведено круглий стіл.

                                                                      Красуцька Л.Л., методист РМК

Учасники отримали домашнє завдання та рекомендації:

1. Врахувати, що програма будується на принципах музичної педагогіки, а саме:

- орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музичного мистецтва;

- зв'язку музики із життям;

- опори на три типи музики-пісню, танець, марш;

- активізації музичного мислення;

- єдності емоційного і свідомого, художнього і тематичного;

- взаємодії мистецтв;

     - особистісно - діяльнісного підходу, визнання самобутності й самоцінності особистості учня.

2.  Дотримуватися головних завдань:

- введення учнів у світ добра й краси, відбитий у музичних творах, засвоєння ними початкових  знань про особливості художньо-образної мови музичного мистецтва;

- розвиток чуттєво-емоційного сприйняття навколишнього світу крізь  призму музичного мистецтва, прилучення учнів до животворного джерела людських почуттів і переживань, втілених  у музиці;

- збагачення емоційно-естетичного досвіду учнів, підведення їх до осягнення художньо-образної суті музичного мистецтва в його найпростіших втіленнях;

- сприяння розвитку образного мислення, уяви, загальних та музичних здібностей учнів;

- формування здатності до різних видів активної музично-творчої діяльності, опанування елементарними  практичними вміннями та навичками;

- формування універсальних (духовних, моральних, громадянських, естетичних) якостей творчої особистості;

- виховання ціннісного ставлення до музичного мистецтва.