Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Епізодичний практичний семінар учителів 1-4 класів та фізичної культури

24 бер. 2015
У Звенигородській ЗОШ - інтернаті І-ІІ ступенів – спортивному ліцеї проведено епізодичний практичний семінар учителів 1-4 класів та фізичної культури, які викладають у початкових класах Звенигородського району на тему «Способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» в початкових класах»

24 березня 2015 року в  Звенигородській ЗОШ - інтернаті  І-ІІ ступенів – спортивному ліцеї проведено  епізодичний практичний семінар учителів 1-4 класів та фізичної культури, які викладають у початкових класах  Звенигородського району на тему «Способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» в початкових класах».

Спочатку педагоги мандрували Країною Добротворення по стежинці впровадження здоров’язбережувальних технологій з Товмацькою Г.М. та Кармазин С.В., учителями початкових класів Звенигородської ЗОШ-інтернату І-ІІ ступенів – спортивного ліцею.

         Про курс «Фізична культура» як важлива складова навчання, оздоровлення та  виховання молодших школярів, навчальну програму з «Фізичної культури» для 1-4 класів, зокрема, «Школу м’яча» та «Школу активного відпочинку» в початкових класах, формування здоров’язбережувальної компетенції розповіла методист з початкової освіти Красуцька Л.Л., а з правилами безпеки на заняттях із застосуванням м’ячів ознайомив методист з фізичної культури Бондаренко А.О.

         Під час практичного семінару вчителі поглибили свої знання з методики викладання предмета «Фізична культура» в початкових класах. Особлива увага зверталася на способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» у 1-4 класах (вправи з малим м’ячем (тенісним, гумовим), з великим м’ячем (баскетбольним, футбольним), елементи футболу, гандболу, баскетболу). Кожен педагог взяв участь у роботі творчих майстерень учителів  фізичної культури в початкових класах Пелипенка М.М., Захарченка М..М. (Звенигородської ЗОШ-інтернату І-ІІ ступенів – спортивний ліцей), Шпильового В.І.(Кобиляцького НВК), Байди О. П. (Звенигородської ЗОШ №4).     Під час групової роботи «Рухливі ігри для школи м’яча в 1-4 класах» учасники семінару грали у рухливі ігри  «Світлофор» (1 клас),  «Снайпери» (2 клас),  «Цілься в ціль» (3 клас), «М’яч у колі» (4 клас), які провели Товмацька Г.М. та Кармазин С.В.

По основам туризму в 4 класі поділилися досвідом роботи Товмацька Г.М. та Шпильовий В.І. Присутні проявили свої педагогічні здібності під час проведення сюжетно – рольових ігор « Збери аптечку» та  «Склади рюкзачок», які підготувала Товмацька Г.М.

         Підведено підсумки семінару та вироблено рекомендації.

                     Красуцька Л.Л., Бондаренко А.О., методисти райметодкабінету

 

Рекомендації

епізодичного практичного семінару вчителів 1-4 класів та фізичної культури, які викладають у початкових класах  Звенигородського району

 

   Основна мета предмета «Фізична культура» –  набуття учнями досвіду діяльності: навчально-пізнавальної, практичної, соціальної; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я, фізичного розвитку та  фізичної підготовленості, комплексного розвитку природних здібностей та моральних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.

                         (Навчальна програма з «Фізичної культури»).

 

  1. Дотримуватися виконання завдань освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура» Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 р.
  2.  Реалізувати зміст навчального матеріалу та виконувати державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з предмета «Фізична культура».
  3. Формувати ключову здоров’язбережувальну компетентність учнів 1-4 класі.
  4. Навчати молодших школярів руховим діям, застосовуючи переважно ігровий метод, що сприятиме створенню позитивного емоційного клімату і формуванню стійкого інтересу до занять фізичною культурою.
  5. Використовувати способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» в початкових класах, включаючи основи туризму в 4 класі.
  6. Враховуючи психологічні  особливості молодших школярів, планувати комплексні уроки, які дають можливість включати в урок різнопланові  фізичні вправи, що підвищать зацікавленість та емоційний стан учнів.
  7.  Формувати в учнів основи знань про особисту гігієну, загартування, самоконтроль, організацію найпростіших форм самостійних занять фізичними вправами, історію та сьогодення олімпійського руху.
  8. На уроках фізичної культури здійснювати міжпредметні зв’язки з  історією, музикою, хореографією, основами здоров’я та іншими предметами.
  9. Дотримуватися головних вимог до сучасного уроку фізичної культури:

- забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості;

- забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання і виховання та здійснення міжпредметних зв’язків;

- забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної та інструктивної спрямованості;

- формування в учнів умінь і навичок самостійних занять фізичними вправами.

10.  Використовувати на уроках фізичної культури дидактичні принципи навчання: свідомості й активності; наочності; доступності та індивідуалізації; систематичності та послідовності; міцності та науковості.

11.      Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, формуючи  позитивні емоції, використовувати ігрові методи, музичний супровід, сучасні комп’ютерні технології тощо.

12.      Впроваджувати загальнорозвивальні й коригувальні вправи з різним фізичним навантаженням  (індивідуальний підхід), враховуючи результати медичного огляду школярів (основну, підготовчу і спеціальну медичні групи).