Епізодичний практичний семінар учителів 1-4 класів та фізичної культури
24 березня 2015 року в Звенигородській ЗОШ - інтернаті І-ІІ ступенів – спортивному ліцеї проведено епізодичний практичний семінар учителів 1-4 класів та фізичної культури, які викладають у початкових класах Звенигородського району на тему «Способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» в початкових класах».
Спочатку педагоги мандрували Країною Добротворення по стежинці впровадження здоров’язбережувальних технологій з Товмацькою Г.М. та Кармазин С.В., учителями початкових класів Звенигородської ЗОШ-інтернату І-ІІ ступенів – спортивного ліцею.
Про курс «Фізична культура» як важлива складова навчання, оздоровлення та виховання молодших школярів, навчальну програму з «Фізичної культури» для 1-4 класів, зокрема, «Школу м’яча» та «Школу активного відпочинку» в початкових класах, формування здоров’язбережувальної компетенції розповіла методист з початкової освіти Красуцька Л.Л., а з правилами безпеки на заняттях із застосуванням м’ячів ознайомив методист з фізичної культури Бондаренко А.О.
Під час практичного семінару вчителі поглибили свої знання з методики викладання предмета «Фізична культура» в початкових класах. Особлива увага зверталася на способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» у 1-4 класах (вправи з малим м’ячем (тенісним, гумовим), з великим м’ячем (баскетбольним, футбольним), елементи футболу, гандболу, баскетболу). Кожен педагог взяв участь у роботі творчих майстерень учителів фізичної культури в початкових класах Пелипенка М.М., Захарченка М..М. (Звенигородської ЗОШ-інтернату І-ІІ ступенів – спортивний ліцей), Шпильового В.І.(Кобиляцького НВК), Байди О. П. (Звенигородської ЗОШ №4). Під час групової роботи «Рухливі ігри для школи м’яча в 1-4 класах» учасники семінару грали у рухливі ігри «Світлофор» (1 клас), «Снайпери» (2 клас), «Цілься в ціль» (3 клас), «М’яч у колі» (4 клас), які провели Товмацька Г.М. та Кармазин С.В.
По основам туризму в 4 класі поділилися досвідом роботи Товмацька Г.М. та Шпильовий В.І. Присутні проявили свої педагогічні здібності під час проведення сюжетно – рольових ігор « Збери аптечку» та «Склади рюкзачок», які підготувала Товмацька Г.М.
Підведено підсумки семінару та вироблено рекомендації.
Красуцька Л.Л., Бондаренко А.О., методисти райметодкабінету
Рекомендації
епізодичного практичного семінару вчителів 1-4 класів та фізичної культури, які викладають у початкових класах Звенигородського району
Основна мета предмета «Фізична культура» – набуття учнями досвіду діяльності: навчально-пізнавальної, практичної, соціальної; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовленості, комплексного розвитку природних здібностей та моральних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.
(Навчальна програма з «Фізичної культури»).
- Дотримуватися виконання завдань освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура» Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 р.
- Реалізувати зміст навчального матеріалу та виконувати державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з предмета «Фізична культура».
- Формувати ключову здоров’язбережувальну компетентність учнів 1-4 класі.
- Навчати молодших школярів руховим діям, застосовуючи переважно ігровий метод, що сприятиме створенню позитивного емоційного клімату і формуванню стійкого інтересу до занять фізичною культурою.
- Використовувати способи рухової діяльності «Школи м’яча» та «Школи активного відпочинку» в початкових класах, включаючи основи туризму в 4 класі.
- Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, планувати комплексні уроки, які дають можливість включати в урок різнопланові фізичні вправи, що підвищать зацікавленість та емоційний стан учнів.
- Формувати в учнів основи знань про особисту гігієну, загартування, самоконтроль, організацію найпростіших форм самостійних занять фізичними вправами, історію та сьогодення олімпійського руху.
- На уроках фізичної культури здійснювати міжпредметні зв’язки з історією, музикою, хореографією, основами здоров’я та іншими предметами.
- Дотримуватися головних вимог до сучасного уроку фізичної культури:
- забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, статі, рівня фізичного розвитку та підготовленості;
- забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання і виховання та здійснення міжпредметних зв’язків;
- забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої, розвивальної та інструктивної спрямованості;
- формування в учнів умінь і навичок самостійних занять фізичними вправами.
10. Використовувати на уроках фізичної культури дидактичні принципи навчання: свідомості й активності; наочності; доступності та індивідуалізації; систематичності та послідовності; міцності та науковості.
11. Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, формуючи позитивні емоції, використовувати ігрові методи, музичний супровід, сучасні комп’ютерні технології тощо.
12. Впроваджувати загальнорозвивальні й коригувальні вправи з різним фізичним навантаженням (індивідуальний підхід), враховуючи результати медичного огляду школярів (основну, підготовчу і спеціальну медичні групи).