Еразмус+ програма ЄС в сфері освіти, професійної підготовки, молоді та спорту на період 2014-2020
Освіта, професійна підготовка, молодь і спорт можуть зробити вагомий внесок, для прискорення соціально-економічних змін, у вирішення нагальних проблем, з якими Європа буде стикатися до кінця цього десятиліття, і в підтримку реалізації стратегії «Європа 2020», направленої на розвиток, рівність, підвищення зайнятості та рівня соціальної інтеграції.
Інший виклик повʼязаний з розвитком соціального капіталу серед молоді, нарощування потенціалу молодих людей і їх здатності брати активну участь у житті суспільства, відповідно до положень Лісабонського договору "заохочувати участь молодих людей в демократичному житті Європи". Це завдання також можна поставити ціллю неформальних навчальних заходів, які спрямовані на вдосконалення навичок і компетентності молодих людей, водночас і їх активної громадянської позиції.
Програма сприяє створенню та розвитку європейських мереж, забезпечуючи можливості для співпраці між зацікавленими сторонами та обміну і передачі знань та інновацій в різних сферах, повʼязаних зі спортом і фізичною активністю.
Програма також сприяє досягненню – через відкриті методи координації – цілей Стратегії Європейського співробітництва у сфері освіти та навчання та Європейської молодіжної стратегії.
Ці інвестиції в знання, навички та компетентності підуть на користь особам, установам, організаціям та суспільству в цілому, роблячи внесок у розвиток і забезпечення благополуччя та соціальної інтеграції в Європі та за її межами.
Щоб допомогти учасникам та бенефіціарам колишніх програм знайти свою нішу в рамках програми Еразмус+ з метою її представлення і поширення, наступні назви можуть бути використані для цих напрямів діяльності, спрямованих на конкретний сектор, додатково до загального бренду «Erasmus+», такі як:
* «Erasmus+: Comenius», стосується діяльності в рамках Програми, що відноситься виключно до сфери шкільної освіти;
* «Erasmus+: Erasmus», стосується діяльності в рамках Програми, що повʼязана виключно зі сферою вищої освіти та орієнтована на країни-члени Програми;
* «Erasmus+: Erasmus Mundus», стосується Спільної магістерської програми Еразмус Мундус;
* «Erasmus+: Леонардо да Вінчі», стосується діяльності в рамках Програми, що повʼязана виключно зі сферою професійної освіти і підготовки;
*«Erasmus+: Grundtvig», стосується діяльності в рамках Програми, що відноситься виключно до сфери освіти дорослих;
* «Erasmus+: Молодь в дії», стосується діяльності в рамках Програми, що повʼязана виключно зі сферою молодіжних неурядових організацій та неформальним навчанням;
* «Erasmus+: Жан Моне», стосується діяльності в рамках Програми, що повʼязана виключно зі сферою досліджень Європейського Союзу;
* «Erasmus+: Спорт», стосується діяльності в рамках Програми, що відноситься виключно до сфери спорту.
У сфері молоді Стратегія соціального включення і етнокультурного різноманіття була розроблена в якості загальної основи для підтримки залучення та включення молодих людей з обмеженими можливостями в програму Еразмус+
Програма Еразмус+ забезпечує обмін працівниками, які: * відповідає стандартам стратегічного підходу організацій-учасників проекту (має намір модернізувати та інтернаціоналізувати їхню місію); * відповідає чітко визначеним потребам працівників і успішно пройшов етапи відбору, підготовки та моніторингу; * забезпечує, що досвід навчання працівників позитивно визнається, та забезпечує поширення і використання досвіду навчання у своїй організації. Ці заходи є також можливістю для працівників професійно-технічних установ здобути компетентності, спрямовані на потреби соціально незахищених учнів. З урахуванням нинішнього контексту щодо молодих мігрантів, біженців і шукачів притулку, особливу увагу буде також приділено підтримці проектів, які навчають працівників професійно-технічних установ в таких областях, як навчання дітей біженців, навчання в міжкультурних класах, навчання найменших їх другою мовою, толерантність і різноманітність в класі. |
Учасники програми розвивають свою автономію та навички критичного мислення, а також розуміння таких понять як свобода, права та обовʼязки.
Статтю підготувала
начальник відділу освіти,
культури, молоді та спору
райдержадміністрації Ольга АНДРІЙЧУК