Відділ освіти, охорони здоров’я, культури, спорту Звенигородської РДА

 

Сертифікація: МОН затвердило програму тестування вчителів

18 січ. 2019
Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації.

Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації.

Відповідний наказ №33 від 14 січня опублікували на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

На основі цієї програми УЦОЯО складе тести, які використовуватимуть під час оцінювання вчителів.

Як зазначено в документі, тестування оцінюватиме:

  • здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах;
  • здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний саморозвиток учителя;
  • здатності здійснювати цілепокладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
  • здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
  • здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
  • здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
  • здатності до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій з питань підтримки учня в освітній діяльності за межами закладу освіти;
  • здатності до організації взаємодії з батьками в різних формах;
  • здатності до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
  • здатності до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
  • здатності до врахування індивідуальних потреб учнів, зокрема обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби, під час створення освітнього середовища.

Програма складається з трьох розділів:

Перший розділ “Планування та організація освітнього процесу”

  • мета і завдання освітнього процесу;
  • нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;\
  • робота з інформацією та інформаційними джерелами;
  • планування освітнього процесу.

Другий розділ “Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів”

  • сучасні технології навчання в початковій школі;
  • педагогіка партнерства;
  • система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна, математична, природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі);
  • методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методики навчання мови та літератури, навчання математики, навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”);
  • робота з батьками (іншими законними представниками);
  • педагогічна діагностика.

Третій розділ “Створення освітнього середовища”

  • здоров’язбережувальне освітнє середовище;
  • змістове наповнення освітнього середовища;
  • цифрове середовище;
  • інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.