Сертифікація: МОН затвердило програму тестування вчителів
18 січ. 2019
Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації.
Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації.
Відповідний наказ №33 від 14 січня опублікували на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.
На основі цієї програми УЦОЯО складе тести, які використовуватимуть під час оцінювання вчителів.
Як зазначено в документі, тестування оцінюватиме:
- здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах;
- здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний саморозвиток учителя;
- здатності здійснювати цілепокладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
- здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
- здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
- здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
- здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
- здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
- здатності до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій з питань підтримки учня в освітній діяльності за межами закладу освіти;
- здатності до організації взаємодії з батьками в різних формах;
- здатності до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
- здатності до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
- здатності до врахування індивідуальних потреб учнів, зокрема обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби, під час створення освітнього середовища.
Програма складається з трьох розділів:
Перший розділ “Планування та організація освітнього процесу”
- мета і завдання освітнього процесу;
- нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;\
- робота з інформацією та інформаційними джерелами;
- планування освітнього процесу.
Другий розділ “Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів”
- сучасні технології навчання в початковій школі;
- педагогіка партнерства;
- система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна, математична, природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі);
- методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методики навчання мови та літератури, навчання математики, навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”);
- робота з батьками (іншими законними представниками);
- педагогічна діагностика.
Третій розділ “Створення освітнього середовища”
- здоров’язбережувальне освітнє середовище;
- змістове наповнення освітнього середовища;
- цифрове середовище;
- інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.